استراتژی بازازیابی استارت آپ

بخش مهم و اصلی در ایجاد موفقیت در استارت آپ ها، قسمت بازاریابی و معرفی محصول به جامعه است.

شما محصولی را پیاده‌سازی و اجرانموده‌اید که مورد نیاز جامعه است. اما این محصول استارت‌آپ باید توسط استراتژی‌های بازاریابی مناسب معرفی گردد و افراد را از ویژگی ها و فوایدی که این استارت آپ  در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مطلع سازد.

شاید یک مشاوره راه اندازی استارت آپ بتواند به شما در امر بازاریابی محصول استارت آپ کمک بسیاری کند. یا خود تمامی مشاوره‌های بازاریابی و آموزش‌های لازم را ارائه می دهد و یا شما را به بازاریابان حرفه‌ای متصل می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به رعایت برخی نکات در بازاریابی محصولات استارت آپ بپرازیم

استراتژی بازاریابی دیجیتال

از داشتن شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات درآن غافل نشوید:

با ورود شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی، این روزها دیگر کمتر کسی از فواید آن بی‌خبر است. تاثیری که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در معرفی کسب و کارها به کاربران، دارد آنقدر خوب و بهینه است که چنین تاثیری را در تبلیغات بیلبوردی و پرهزینه نمی توان یافت.

این که سعی کنید خود کاربران بازاریاب و معرفی کننده محصول و خدمات شما باشند، بزرگترین دستاوردی است که از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید بدست آورید.

تمرکز کنید

در امر بازاریابی محصول خود تمرکز کافی را بر روی این امر بگذارید. در معرفی و بازاریابی آن تمامی کاربران را در نظر بگیرید. ببینید چه ویژگی‌ای وجود دارد که سبب جذب بیشتر مخاطبان به محصول شما می‌شود. بر روی همان ویژگی تمرکز کنید و آن را در محصول خود پیاده‌سازی کنید.

هر چه تمرکز خود را در این بخش بیشتر کنید، گام‌های بزرگی در معرفی و شناساندن محصول خود به بازارهدف برداشته‌اید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال

محتوای مناسب برای معرفی محصول خود به اشتراک بگذارید

محتوای مناسب و باکیفیت، تاثیر بسیار خوبی در جایگیری محصول شما بین مردم دارد. ما طی بررسی های لازم که با بخش مشاوره راه اندازی استارت آپ داشته ایم به این نکته بارها رسیده ایم که گاهی یک محتوای خوب کاری می تواند بکند که هیچ کدام از ابزارهای تبلیغاتی نمی‌توانند آن رابه خوبی انجام دهند.

زمانی که محتوای مناسب برای استارت آپ خود تولید کردید به زمان انتشار آن هم دقت کنید. گاهی گروه محتوانویسی در راه اندازی و اجرای استارتاپ‌ها با تلاش و کوشش فراوان توانسته اند محتوایی خلاق و مناسب را تولید کنند که بسیار مفید و کارساز بوده است اما چون درزمان مناسبی آن را ارائه نداده‌اند، این محتوا کاملا سوخت شده است و تمامی تلاش ها و نوآوری در محتوا بی نتیجه مانده است.

با استفاده از ابزارهای مناسب به دنبال این مهم تبلیغاتی باشید که در چه زمانی مخاطبین هدف شما دردسترس شما هستند.

تمامی ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی را به کار ببرید.

یکی از مراحلی مهم و اساسی در بازاریابی محصولات استارت آپ، استفاده از تمامی ابزارهای تبلیغاتی برای شناساندن و معرفی خدمات و محصولات به کاربران است.

برای این هدف ابزارهای تبلیغاتی بسیاری وجود دارد که در این قسمت سعی می‌کنیم اساسی‌ترین و مهم‌ترین آنها را بیان کنیم.

وجود یک سایت برای استارت آپ شما بسیار ضروری است. تمامی فعالیت ‌ها و خدمات خود را از طریق سایت خود به اطلاع مخاطبین برسانید. سایت را سئو کنید تا مخاطبین به هنگام سرچ عبارت کلیدی پرکاربرد در حیطه‌ی فعالیت شما، سایت شما را در صفحه ی اول گوگل بیابد. سئو در بازاریابی و تبلیغات شما تاثیر بسیار خوبی دارد. اینکه در نمایش نتیجه جستجو گوگل در دید مخاطبین قرار گیرید سبب جذب آن ها به شما می‌شود.

ایمیل مارکتینگ،اینفلوئنسرمارکتینگ و کامنت مارکتینگ را جدی بگیرید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید. در صورت نیاز حتما از تبلیغات پولی بهره مند شوید.

تبلیغات گوگل ادز از جمله‌ی تبلیغاتی است که کمک شایانی در تبلیغات شما می کند. در واقع در این نوع تبلیغ شما به ازای پرداخت هزینه‌ای به گوگل مدتی در خط اول گوگل می‌مانید که پس از سرچ کلمه کلیدی در گوگل، سایت شما در خط مقدم نتایج جستجو قرار دارد. اما برای انجام این تبلیغ از نظر مشاور استارت آپ خود حتما استفاده کنید و سپس اقدام به این کار کنید.

هویت خود را برای مخاطبین شرح دهید

هنگام معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبین، هویت و برند خود را در ذهن او تثبیت کنید. برای خود یک لوگوی اختصاصی با برندی منحصر به فرد داشته باشید. برند خود را ثبت حقوقی کنید و به اطلاع دیگران برسانید.

از سوالات متداول برای کسب و کار خود استفاده کنید. با ارائه ی یک سری پرسش و پاسخ، کاربران را در جریان روند کاری خود قرار دهید. بگویید چگونه شرکتی هستید؟ چه کارهایی انجام داده‌اید؟ هدف خود را از پیاده‌سازی چنین محصولی بیان کنید و به تمامی سوالاتی که برای کاربران و مخاطبین پیش می‌آید، به صورت واضح جواب دهید.

ببینید چه مواردی بیشتر ذهن مخاطبان شما را درگیر کرده است. به همان‌ها پاسخ مناسب دهید.

ما در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین مسائل و نکات در بازاریابی استارت‌آپ‌ها بپردازیم.

بدون بازاریابی محصولات استارت آپی، انتظار نداشته باشید که روی موفقیت را بیش از پیش ببینید. محصول شما تا توسط مردم مورد استقبال قرار نگیرد هیچ موفقیتی را برای شما کسب نمی‌کند.

فرحناز شیخان

مهندس کامپیوتر-نرم افزار

More Posts