در راستای افزایش رو به رشد استفاده از فضای مجازی، به کار گیری شبکه های اجتماعی در کنار کسب و کارهای نوپا بسیار حائز اهمیت است.

ما در این مقاله سعی داریم بیشتر در مورد فوایدی که شبکه های اجتماعی در راه اندازی استارت آپ ها دارا می‌باشند، توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

تاثیرات مهم شبکه های اجتماعی در رشد استارت آپ ها

نیاز به شبکه های اجتماعی از جمله موارد مهمی است که کسانی که به شما مشاوره راه اندازی استارت آپ را ارائه می‌دهند، حتما به اهمیت وجود آن اشاره می‌کنند.

تمامی استارت آپ ها پس از راه اندازی و اجرای محصول مورد نظر، نیاز به تبلیغات و بازاریابی های حرفه ای برای معرفی محصول و خدمات خود به مردم دارند.

محصول هر چند به بهترین صورت ممکن اجرا و پیاده سازی شده باشد اما اگر در نزد مردم معرفی نشود و از مزایا و فواید آن پرده برداشته نشود، هیچ موفقیتی را برای استارت آپ شما ایجاد نمی کند.

شبکه های اجتماعی به عنوان یک بازاریابی آنلاین، نقش به سزایی را در معرفی خدمات و محصولات شما ایفا می کنند.

یک استارت آپ برای باقی ماندن و حفظ جایگاه خود دراین عرصه، باید هر روز خود را با پیشرفته ترین متدهای روز هماهنگ کند. از تمامی شبکه های اجتماعی برای اگاهی مردم از محصولات خود استفاده کند و با تبلیغاتی خلاق در صدد جذب کاربران به خود باشد.

شبکه های اجتماعی

هر استارتاپی برای کسب موفقیت لازم دارد که در ابتدا جامعه ای از مخاطبین هدف را برای خود پیدا کند. به تحلیل آمار و رفتار کاربران بپردازد و بررسی کند مخاطبان بیشتر به دنبال چه ویژگی برتر این محصول هستند و چه ویژگی را مدنظر دارند که محصول فاقد آن می‌باشد.

فواید استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای نوپا

وجود شبکه های اجتماعی در کنار کسب و کار نوپا یا همان استارت آپ ها آنقدر مهم و ضروری است که فواید آن کمک بزرگی در موفقیت استارت آپ ها به همراه داشته است.

ما در ادامه به بیان اصلی ترین و مهم ترین این فواید می‌پردازیم.

ساده ترین راه تبلیغاتی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و بازاریابی یکی از ساده ترین و راحت ترین روش تبلیغاتی به شمار می رود. این روش تبلیغاتی در کنار تمامی سادگیایی که به همراه دارد، بازدهی بالایی دارد.

عده ای از مردم فکر می کنند برای درج تبلیغات باید پیچیده ترین راه که هزینه‌بالایی دارد را انتخاب کنند. در صورتی که با کمی تحقیق و بررسی به این نکته خواهند رسید که آن راه های پرهزینه و مشکل، بازدهی کمی دارند. مگر نه اینکه منظور از تبلیغات گرفتن بازدهی در شناختن و جذب مشتری می باشد. پس باید به دنبال راه حل هایی باشید که درآن بازدهی خوبی را از سمت مشتریان و مردم دریافت کنید.

صرفه جویی در زمان و هزینه

از دیگر فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات و بازایابی محصولات، صرفه جویی در زمان و هزینه می باشد.

شما با گذاشتن تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی در میزان زمانی که صرف معرفی محصولات و خدمات خود به افراد جامعه کرده اید، صرفه جویی کرده اید و در بهینه ترین زمان ممکن به کار تبلیغاتی پرداخته اید.

همچنین برای انجام این کار هزینه مالی زیادی را متحمل نشده اید و می توانید با پس انداز هزینه هایی که از این بخش به شرکت شما تزریق می‌شود، برای بخش های مهم دیگر استارت آپ بکار گیرید.

تاثیر شبکه های اجتماعی در استارت آپ

تبلیغات به دست خود کاربران

بهترین توع تبلیغات این است که خود مشتریان و کاربران به تبلیغ شما بپردازند.

بازدهی که از تبلیغات توسط مشتریان دریافت می‌کنید بسیار بیشتر از زمانیست که خودتان به تبلیغ بپردازید.

این نکته مهم توسط شبکه‌های اجتماعی قابل اجرا می باشد. شما باید در معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان آنقدر هوشمندانه رفتار کنید که کاربر آن را با دوستان و فالورهای خود، تبلیغات را اشتراک گذاری کند.

اعتمادی که کاربران از این راه به دست میارند بسیار بشتر از وقتی است که خودتان بخواهید این اعتماد را دریافت کنید.

تحلیل رفتار کاربران

با استفاده از شبکه های اجتماعی می‌توانید به تحلیل رفتار و عملکردهای مخاطبین خود بپردازید. به راحتی با مخاطبین و کاربران در ارتباط باشید و بفهمید چه ویژگی می تواند به محصول شما اضافه شود که سبب جای‌گیری هر چه بیشتر محصول در میان مشتریان شود و یا چه ویژگی‌ای درمحصول طرفداران زیادی دارد که تمرکز خود را بر روی آن بگذاریم.

در دسترس بودن

این روزها شبکه‌های اجتماعی بسیاری بدون محدودیت در اختیار جوامع قرار گرفته است. بسیاری از مردم جهان برای رفع بسیاری از نیازهای خود به این شبکه ها مراجعه و از طریق آن ها به ثبت سفارشات خود می پردازند.

پس چه خوب که در حین سرچ نیاز خود با پیج شما برخورد داشته باشد و با محصولات و خدمات شما آشنا شود.

جذب مشتریان بیشتر

گذاشتن پست‌های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و دریافت لایک و کامنت هایی مناسب، سبب جذب مشتریان و افراد جدید به کسب و کار شما می شود و چی بهتر از این که روز به روز به مخاطبین هدف شما اضافه شود.

این یکی از بهترین فایده های استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کارهاست.

تاثیر شبکه های اجتماعی در استارت اپ

انجام بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، روشی است که در آن از طریق انتقال اطلاعات در مورد محصولات و خدمات به کاربران و مشتریان به تبلیغ و بازاریابی پرداخته می شود.

شبکه های اجتماعی، مدیاهایی هستند که افراد حداقل روزی دوبار به آن سر میزنند. پس چه خوب است که این محتواها در سطح شبکه های اجتماعی در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

ما در این مقاله سعی کردیم، مهم ترین و اصلی‌ترین فواید را در حوزه‌ی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در استارت آپ‌ها، ذکر کنیم.

مشاوران نکست‌جابز طی ارائه‌ی استراتژی‌های لازم، شما را در امر موفق بودن در تبلیغات شبکه های اجتماعی یاری می کنند که دایره مخاطبین و مشتریان خود را وسیع‌تر کنید.

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

تماس با نکست جابز

فرحناز شیخان

مهندس کامپیوتر-نرم افزار

More Posts